Takuu ja tuki

Fotoliiga kauppiaan 3 vuoden takuu

Tuotteet johon on merkitty Fotoliiga kauppiaan 3 vuoden takuu logo annemme tuotteelle 1+2 lisätakuun. Takuutodistus, ostokuitti/todistus on säilytettävä koko takuun ajan. Erillistä rekisteröitymistä ei tarvita

Tamron 5-vuoden jatkettu takuu

Tamron -objektiiveilla on 1 vuoden rajoitettu takuu. Rekisteröimällä tuotteen 2 kuukauden sisällä ostopäivästä saat tuotteelle Tamronin myöntämän 5 vuodenkuun (1+4)

Sigma 1+4 vuoden jatkettu takuu.

Sigma -objektiiveilla on 1 vuoden rajoitettu takuu. Foka Oy myöntää lisäksi maahantuomilleen Sigma–objektiiveille 4 vuoden jatkotakuun.

Røde 5 tai 10 vuoden jatkettu takuu.

Røde -mikrofoneilla on 1 vuoden rajoitettu takuu. Rekisteröimällä tuotteen saat 5 tai 10 lisätakuun (lisätakuun pituus vaihtelee tuotteittain, tarkista sivuilta takuun pituus)

Huoltotoimitukset

tulee lähettää aina postin ilmaisella asiakaspalautuksella.

Palautustapauksessa

pyydämme ensin ottamaan yhteyttä myyntiimme puh. 0103200660 tai sähköpostitse mail(@)camerashop.fi

Takuu 

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Tämä koskee myös Camera Shop Oy:n tai maahantuojan myöntämän lisätakuun kohdalla. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.

Camera Shop Oy pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Testaamista ei suoriteta odottaessa. Tähän on varattava aina 3-5 arkipäivää.

Huoltopaikka

Huoltoaika määräytyy valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Camera Shop Oy ohjaa asiakkaansa ottamaan suoraan yhteyden valmistajaan tai tämän valtuuttamaan huoltoliikkeeseen, jos tästä voidaan katsoa olevan etua asiakkaalle. Kuluttajalla on myös mahdollisuus toimittaa tuote Camera Shop Oy:n kautta huoltoon.  Camera Shop Oy katsoo, että asiakas tiedostaa toimittaessaan tuotteen huoltomme kautta korjattavaksi, että huoltoaika on logistiikkaan kuluvan ajan verran pidempi.

Huoltoaika-arvio 

Suomessa suoritettavassa huoltoprosessissa on 10-15 arkipäivää. Osa Camera Shop Oy:ssä myytävistä tuotteista joudutaan toimittamaan ulkomaille huoltoon, koska Suomessa ei ole valmistajan valtuuttamaa huoltoa. Tällöin arvioitu huoltoprosessi on 10-20 arkipäivää.

Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset 

Kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Camera Shop Oy ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Oikeus tuotteessa olevan vian luonteen ja laadun tarkastamiseen säilyy Camera Shop Oy:llä myös kaupan perumisen yhteydessä. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut, Camera Shop Oy:n käsittelykulut ja logistiset kustannukset.

Virheet ja viat

Ostajan tai kolmannen osapuolen kokoaman laitteiston virheenetsinnästä peritään hinnaston mukainen maksu, jos virhe ei ole Camera Shop Oy:n toimittamassa komponentissa. Virheeksi ei katsota yhteensopivuusongelmaa, ellei asiakas ole nimenomaisesti ostohetkellä todistettavasti ilmoittanut Camera Shop Oy:lle yhteensopivuustarpeesta. Tietokonekomponenttien hankinta, asentaminen ja käyttäminen vaativat tietokoneasentajan ammattitaitoon rinnastettavaa osaamista.

Tuotteen fyysinen avaaminen 

Avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja laissa määritellyn virhevastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

Camera Shop Oy säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine)

Vastuu digitaalisista tallenteista määräytyy aina vaaranvastuun mukaisesti. 

Camera Shop Oy ei ole vastuussa digitaaliselle medialle tallennetuista tiedoista tai ohjelmistoista vaaranvastuun ollessa asiakkaalla. Varmuuskopiointi on ostajan vastuulla. Varmuuskopiointi tulee suorittaa aina ennen huoltoprosessia. Tiedostojen pelastaminen vioittuneesta laitteesta on maksullinen lisäpalvelu.

Toimitusmuodot

Toimitusmuotona on käytettävä pakettia, koska kirjeille ei ole olemassa lähetysseurantaa. . Palautuksen tai huoltotoimituksen mukaan tulee toimittaa täydellisenä täytetty Camera Shop Oy:n palautuslomake.

Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

Palautukset

Camera Shop Oy:n maksuton asiakaspalautus on voimassa vain Suomessa. Asiakkaan tulee maksaa kaikki ulkomailta lähetettyjen palautuksien ja huoltotoimitusten kustannukset. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä Camera Shop Oy:nasiakaspalveluun ennen ulkomaan palautuksia/ huoltotoimituksia.

Pakkaaminen 

On lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Tuotteiden ympärille tulee laittaa vähintään 10 cm pehmustetta. Camera Shop suosittelee käyttämään aina tuotteen alkuperäistä pakkausta, jonka valmistaja on suunnitellut tuotteen turvalliseen kuljettamiseen.

 

Muut ehdot

Camera Shop Oy ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Camera Shop Oy pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään Camera Shop Oy:n käsittely- ja postituskulut.

Camera Shop Oy ei  lunasta palautuksia postiennakolla